För att läsa artikeln måste du vara prenumerant och inloggad
Tanken var att Vargarna skulle möta Västervik i Norrköping under morgondagen.
Så blir inte fallet. Vädret ställer till det.
– Jag hade sett fram emot den här matchen, säger Vargarnas lagledare Peter Jansson till Speedwayfans.se.
Ett knappt dygn innan matchen står det klart att den ställs in på grund av regn.
– Det är naturligtvis tråkigt. Men det har regnat så in i helskotta sedan i torsdags i Norrköping. I morgon ska det inte regna så mycket, men det ska inte vara någon sol. Banan hinner helt enkelt inte torka upp, säger Peter Jansson och fortsätter:
– Hade det bara varit regn i dag hade vi kunnat göra en attack i morgon. Men det är genomsurt. Det är ett bra beslut av styrelsen, annars ska förarna sätta sig och åka hit.
Peter Jansson tycker som sagt att beslutet är rätt, även om det är tråkigt.
– Jag hade sett fram emot den här matchen. Men det kommer en ny chans att slå dem.
Adam Holman
foto: Erik Kruse



Kommunikationen från arrangerande klubb om detta på deras egna kanaler? Obefintlig. Seriöst? Nej.
Nejdå Nisse, det finns skrivet sedan igår på facebook och även på vargarnas hemsida.