För att läsa artikeln måste du vara prenumerant och inloggad
I matchen mellan Indianerna och Rospiggarna har det blivit ett långt uppehåll.
Anledningen är banans beskaffenhet.
Efter de tre inledande heaten blev det ett långt uppehåll i Kumla. Diskussioner uppstod lagen emellan kring vad man skulle göra med banan. Anledningen ska ha varit regn som kommit under dagen.
Indianerna har tidigare kört under liknande förhållanden utan att göra någonting åt det.
Till slut landande man i att man skulle borsta av en del av materialet. Banpreparering pågår för närvarande.
På 30 minuter hade man alltså hunnit kört tre heat.
Klockan 20:00 kunde matchen återupptas.
Adam Holman


