Under tisdagen ställdes matchen i Gislaved in på grund av regn. Jag slås av tanken att hur man än gör så gör man fel när det regnar.
Ska man ställa in direkt eller göra ett försök att få igång tävlingen? Vet ni vad, det spelar ingen roll. Folk kommer bli lika arga oavsett. Ställer man in då har man inte försökt, om man beslutar sig för att göra ett försök, då har man pinat publiken i onödan.
Jag kan förstå båda sidor, men samtidigt se det komiska i att kritikstormen alltid ser likadan ut oavsett vilket beslut som fattas.
I Gislaveds fall under tisdagen kan jag väl tycka att man kanske borde ha känt tidigare att det lutade åt att man behövde ställa in. Då kanske det hade varit bättre att ställa in tidigare, när klockan börjar närma sig 21 och man försökt i en dryg timme med att få till en bra bana, kanske man bör inse sin begränsning.
Nu valde man att försöka i Gislaved, det lyckades inte. Då får man kritik för det. Hade man valt att blåsa av tävlingen när det börjat regna klockan 19 då hade man fått kritik för det.
Vad är värst? Att få kritik för att inte ha försökt, eller att få kritik för att ha försökt för mycket? Svårt att svara på.
Jag tror man måste ha en tydligare linje nästa gång, hur gör vi om det börjar regna? Framförallt tror jag att man måste lyssna på förarna mer. Säger de att det är farligt så stämmer det med stor sannolikhet.
Men att låta publiken sitta och frysa till 21 för att gå hem utan att ha sett racing, det håller inte. Nästa gång behöver man nog komma överens mer om vad som gäller. Kanske hade det varit rimligt att försöka till klockan 20 och sedan bjuda publiken på en timme till i soffan hemma?
Jag har inte svaret, det enda svar jag har är att hur man än gör så gör man fel. Det känns lite komiskt.
Adam Holman
Vi skulle uppskatta oerhört mycket om ALLA läsare ville stötta sidan med tio kronor i månaden. Arbetet med sidan medför en del utgifter och vi lägger mycket tid på den. Hjälpen från er läsare är ovärderlig. På sikt avgör det om sidan hamnar bakom betalvägg eller inte. Tack på förhand! Swish: 123 090 82 36